Κεντρική Ορώδης Αμφιβληστροειδοπάθεια

Η κεντρική ορώδης χοριοαμφιβληστροειδοπάθεια είναι μία πάθηση που χαρακτηρίζεται από τη συσσώρευση υγρού στην περιοχή της ωχράς κηλίδας. Η πάθηση σχετίζεται άμεσα με το άγχος και επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τις έγκυες γυναίκες και άνδρες καπνιστές νεαρής ή μέσης ηλικίας.
Υπεύθυνη πολλές φορές είναι και η χρήση κορτιζόνης σε όλες της τις μορφές. Για τον λόγο αυτό, άνθρωποι με συμπτώματα της πάθησης θα πρέπει να αποφεύγουν άμεσα τη χρήση της.

Ο ασθενής νιώθει ενοχλήσεις στο ένα μάτι, όπως αδυναμία χρωματικής αντίληψης στην όραση, ή μια σκούρα κηλίδα (σύννεφο) στη κεντρική του όραση.

Διάγνωση

Η πάθηση διαγιγνώσκεται με πλήρη οφθαλμολογικό έλεγχο που περιλαμβάνει βυθοσκόπηση, μέσω της οποίας μπορεί να γίνει η παρατήρηση της συλλογής υγρού κάτω από τη κεντρική περιοχή της όρασης.

Σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%, η πάθηση αυτοπεριορίζεται, δηλαδή φεύγει από μόνη της. Εάν όμως οι εξετάσεις δείξουν ότι υπάρχει ο κίνδυνος για βλάβη στην κεντρική όραση, απαιτείται θεραπευτική παρέμβαση από τον ειδικό οφθαλμίατρο.

Η φωτοδυναμική θεραπεία με ειδικό laser σε συνδυασμό με έγχυση φωτοευαίσθητου φαρμάκου, είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης. Το πλεονέκτημα της φωτοδυναμικής θεραπείας έγκειται στο ότι δεν προκαλεί έγκαυμα και καταστροφή των ιστών στα σημεία που εφαρμόζεται.

Στo Οφθαλμολογικό Κέντρο Αποκατάστασης Χαμηλής Όρασης Low Vision Clinic ο ασθενής με κεντρική ορώδη χοριοαμφιβληστροειδοπάθεια μετά απο πλήρη κλινικό και εργαστηριακό έλεγχο αντιμετωπίζεται με τον πλέον ενδεδειγμένο επιστημονικά τρόπο.